Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-28, 12:57   #13
baloo406
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trainz_cj Visa inlägg
Har ni en uppfattning vad allt datatrafik till och från DLS kostar för Auran?
Trainz är en hobby som alla andra. Jag förstår inte att ni är så upprörder över Aurans beslut.
Om ni hade räknat ut vad en FCT kostar per dag och vad ni få för pengarna, då e det en FCT värd.
Även Trainz kostar pengar som alla andra hobby.

Bara en tanke ...
Jag håller med trainz_cj.
Anledningen är ju att betala för underhållskostnaderna på DLS servrarna. Även om man skulle önska att det var gratis. Så kostar det att ha servrar. Men jag kan hålla med om att det är inte bra, om gamla användare. Med det menar jag äldre versioner av Trainz. Måste köpa en FCT eller ett nyare spel. Det kunde att gjorts enklare. Dom som en gång köpt spelet, oavsett version. Skulle haft tillgång till DLS

Vi har ju detta spel som hobby. Som ekan skrev, jag "älskar mitt Trainz. Och jämfört med många här, är jag en gröngöling. Men det är sketaskoj, att hålla på med. Man kan bli så frustrerad ibland, att man skulle kunna hiva ut datorn utan att öppna fönstern. Men när man väl sår det att fungera, går man i ett lyckorus en tid.
Men hur man än vänder på det måste dom kunna tjäna pengar för att kunna utveckla spelet. Visst skulle inte spelet varit vad det är i dag, utan alla användare som gör saker, tåg, script och annat.
Låter som en ursäkt för vad dom gjort, men det är det inte. Tyvärr bara verklighet.

PS
Auran finns inte längre idag som företag, om jag läste rätt på det engelska forumet. Det blev uppköpt av N3V games.DS