Citat:
Ursprungligen postat av Bombardier Train
Åkte in till stan idag för att se om Clock-skylten vid pendeltågen var kvar, och det var den.
Tog sedan ett pendeltåg från Stockholm C till Årstaberg.
Väl framme tänkte jag att jag kan se det kommande pendeltåget mot Bålsta, som kom några minuter senare åt andra hållet (Norrgående). Sen kom det till slut, däremot så dröjde det innan det blev avgång (jag stannade inte kvar tills dess).
Några passagerare gick av tåget och stog och bankade på lokförardörren, till hytten.
Tänkte då, vad är det som har hänt. Sen hörde jag av dessa att någon hade svimmat av. Men lokföraren hade redan gått in i tåget där olyckan hade skett. (Det här var ju en modern X60, så han kunde ju övervaka detta på tv-monitorn)
Hände idag vid 16-tiden.
Detta drabbar nog pendeltågstrafiken en hel del. Tog sedan buss 160 mot Gullmarsplan, och då såg jag ambulans och polis komma. Så kan det gå.

|
Tråkigt. Händer då och då hetsteka dagar på sommaren i bussar, tunnelbanan och pendeltåg. Hände en gång att en äldre parson svimmade av i mitt tåg vid skanstull. Så´vårat tåg blev stående och sedan såg man hur det kom ner ambulans personal med en bår och hämtade den kolapsade. Men det blr nog rätt varmt i tågen varma sommardagar under rusningstrafik då alla står helt ihop trycka och vad jag vet så har inte C20 någon air condition. Förutom C20F den har air condition. SL sa att det behövs ingen air condition för det blir aldrig så varmt. C20 har ´bara luft som ventilation. Dåligt snåla SL!

Nä Sl är helt ockej förutom dyta biljett priser och ingen air condison och lite till.