Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-20, 13:44   #2
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bear Visa inlägg
Hej

Jag blev övertygad om att implementera texture replacement på min modell av Z43. Men det fungerar inte riktigt att följa instruktionerna och jag tror mig vara orsaken på spåren.

.....

Så till min fråga, är texture replacement på lok något som kommer att bli supportat i STL scripten närmaste tiden eller skall jag paketera de olika versionerna som separata object. Jag vill ju inte släppa ifrån mig ett lok med en lokal kopia på ett av dina script, då detta inte kommer att få del av framtida buggfixar och förbättringar.

Jag kan tillägga att Common Source är version 3.12.2 och att jag kör trainz build: 44088 alltså Trainz 2010 SP3 med hotfixen pålagd.
Som du själv konstaterar så bygger texture replacement på klassen Vehicle. Det innebär att den bara fungerar till vagnar. Det finns en ny klass STLMotorVehicle (beta) som ska användas till lok. Den kommer snart att ingå i STL CS, men du kan få testa den redan nu, om du vill. Den behöver betatestas och jag skulle vara mycket tacksam om du ville testa den.

Har du samma mailadress som förr?
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat