Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-19, 11:35   #9
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas13 Visa inlägg
TRAINZ

Till trainz finns det många add-ons det är ju bra,bra spelkänsla och mycket svenskt.
det dåligaste var nog att det var många buggar, mina banor pajade rätt ofta.

Inte för att låta grinig, eller "försvara" Trainz med näbbar å klor bara för att jag kör med det, men att upplysa om att det VAR många buggar (inte för att jag har märkt av särskilt många) är väl knappast någon relevant upplysning, avskräcker väl hellre kanske dom som går i köptankar, som kanske misstolkar det, och tror att det ÄR många buggar i spelet, vilket INTE är fallet.
Nästan ALLA nya spel har väl buggar, men sköter man uppdateringarna riktigt så brukar dom lösas efterhand som dom upptäcks, så är även fallet med Trainz.

Eftersom jag bara kör med Trainz, tänker jag inte säga mer än att jag är MYCKET MYCKET nöjd med själva simulatorn.

Däremot finns ett STORT minus, precis som b.la Pierre nämnde, och det är bakåtkompabiliteten med äldre ver. och material, som bara blir mer och mer påfallande ju fler nya ver. som kommer.
Mycket tråkigt när man hittar kanonfint material på nerladdningssidor, som man sen inte får att fungera.
Går i.o.f att få bukt med det mesta, men då krävs det att man ska ha ingående kunnskaper i hur man ändrar i config-filer, klarar av att konv. filer etc. och hur många förstagångsanvändare har det?
Tyvärr så ratar Aura/Trainz material helt efter eget tycke å smak, bl.a behåller man en del "gammalt" som fortfarande "duger" att skicka med i nya ver. av spelet (T.ex vagnar som har hjul som inte ens rullar, katastrof m.a.o).
Rent ut sagt usel strategi.
Risken med den, är väl att man gräver ner sej i sin egen grop tillslut.
__________________
Ekan

Senast redigerad av ekankal den 2010-11-19 klockan 11:38.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat