Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-15, 01:12   #141
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Har ingen alpha kanal sparade i dom texturerna som det är nu, har inte riktigt sett behovet av det för underredet och huvarna.
Oki, försökte leta lite och jag vet ju inte hur dina fönstertexturer(som jag misstänker har alpha kanal) är lagrade i vilka filer men det verkar som om transparensen kan sprida sig beroend på hur texturerna ligger

Citat:
Firstly, transparency can be a problem in Trainz. If you have made a building and texture a wall with a see through (transparent) window included in the wall texture, the result is see through and vanishing walls in Trainz. This means that the actual transparent window texture must be separate from the main wall texture. Using a large texture file for the building then making the same size opacity map with only a few windows on it also makes for large wasteful files. The large file size and a large polygon count for the object both impact on Trainz performance.

The technique is to cut holes in a building wall where each window goes, then to make a plane to exactly fill the opening. Only the window texture and the opacity map (texture) is applied to this plane, a completely separate texture and plane from the walls.
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Svara med citat