Vilken simulator skall jag ha?
Hej!
Jag vet inte vilken simulator jag skall jobba med.
Har flera att välja mellan. Mitt stora intresse är att framförallt bygga och i andra hand köra. Helst skulle jag vilja ha något program som liknar ett vanligt modellbygge typ Märklin. I början av 90-talet fanns ett superenkelt program för Mac som hette "A-Train", hela programet låg på en diskett. Givetvis var det 2D. Men man kunde bl.a. bygga otroliga anläggningar samt göra tågprogrameringar för varje tågsett.
"Train Simulator"fungerar bra på datorn men jag fattar noll när det gäller att bygga nya linjer. Finns det någon manual till detta (bygga linjer) helst på svenska, min engelska är inte så vidare bra.
"Rail simulator" påminner ju mycket om Train men verkar simplare på något vis?
Har även "EEP virtual railroad", det är en program jag gillar. Men nackdelen där är att jag fattar inte hur man sköter växlar o ev automatiserar dem. Det finns säkert något jag missat. Finns det någon som vet något om detta?
"Train Empire" är för mig en gåta. Fattar ingenting, är jag dum i huvudet eller? Har ingen manual, men jag har origianalskiva med kartong, minns inte om det var någon med från början. Jag kan inte ens hitta något hjälp avsnitt i programmet.
Till sist har jag ett 2D hemmabygge som heter "TÅGSPÅR", ett program som verkar vara uppbyggt av buggar.
|