Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-24, 18:17   #15
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

tack för trevliga kommentarer!

Byggnaden måttmässigt korrigerad nu, blev inte bra först.

Njae, Sundbyberg har jag inte kikat på, utan det är ett fritt bygge med inspiration från boken "Sveriges lokstationer". Från början utgick jag från en enkel ritning på Falköping men har nu gått från den lite granna måttmässigt dock har jag kvar lite av karaktären. Annorlunda portar dock i Falköpings stall, men ville ha dessa. Så vid stallspår 1 så finns verkstad som i sin tur ansluter till maskinkontoret.

En hel del väggar ska slås hål på, så det blir fönster också. Tanken är att lokstallet ska vara inrett också, men det får komma vartefter. Vore skoj om man kunde definiera portarna som semaforer, så alla kunde vara animerat öppningsbara. Har inte studerat om det är möjligt, men roligt vore det. Annars får väl någon/några lämplig portar vara öppna.

Har tänkt länge att jag vill ha en komplett lokstationsmiljö, så det här får jag väl anse vara första spadtagen då då...

Husen tidigare i tråden ska såklart byggas vidare på. Lite dumt bara, jag har ju byggt huset som ett träpanelhus, men texturerat den som tegelhus... Doh, får ändra det sen.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg lokst12u.jpg (75.8 KB, 323 visningar)
Filtyp: jpg lokst13u.jpg (114.4 KB, 319 visningar)
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2010-10-24 klockan 18:44.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat