Visa ett inlägg
Gammal 2002-11-19, 22:32   #5
LokKalle
Medlem

Reg.datum: Nov 2002
Standard

Hej!

Tack för tipsen!

Har gjort en del framsteg vad det gäller att exportera egen fil till Trainz. Visserligen kan jag inte se hur huset ser ut i den lilla rutan och när jag klickar på gräsmattan i mitt testscenario så händer det inget.
Fast det är inte illa att jag nu i Region Sweden kan se type House och att det faktiskt står att huset heter Emils Hus då man klickar på All-strängen i Region Sweden.

Jag är hundra på att jag gjort rätt med vad det gäller Tutoriels och med de tips jag fått från er.
I huvudmappen som heter Emils hus lade jag config-filen och i undermappaen med samma namn finns P3D-filen och textur-filen som är en bitmap. P3Dfilen heter Emils hus och textur-filen heter Textur till hus. Vet inte om det har någon betydelse.

Något jag vet är att det nya Gmax 1.2 inte skapar IM-filer. Det blir en P3D fil istället, verkar det som. Har inte läst igenom allt om Gmax 1.2 skall jag erkänna och undrar om det är någom ersättningsfil de satt dit. För det kan väll inte vara det som är felet?

Så här såg i min Config-fil ut.

KUID <kuid:78090:25001
kind scenery
region Sweden
type House
asset-filname Emils_Hus
username Emils Hus

Vet inte om det är något fel där eftersom det inte går att sätta upp huset så jag hoppas nu på nya tips från er om hur jag på kullens gräsmatta omgärdad med träd och buskar skall sätta upp mitt första hus dit man kan ta sig med både räls och väg hemma hos mig i Aurans Trainz Simulator.

LokKalle

Och du!

Hur gör man skärmskott? Spara bilder direkt från skärmen för utskrift och för att spara dem i mapp.
Har försökt med hjälp av det material som följde med datorn fast har misslyckats. Finns det någon länk/tutoriels om sådant. Kan ju ringa min Suport,förstås. Fast har du något tills hands så får jag det.

Tack.

LokKalle

KAH
LokKalle besöker inte forumet just nu