Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Hej!
Va tråkigt att de kostar pengar att ladda hem från Steam. Jag kommer nog inte ha råd med ladda hem saker till RW.
Jag fortsätter med MSTS än så länge. Hos MSTS ger man och tar emot vilket det är toppen!
Håller ni med?
|
nix pix, håller inte med...
I sak är det ingen skillnad, MSTS har också PayWare. Elände när någon använt sådana fordon i aktivitet.
Det kommer succesivt mer och mer freeware-saker till RailWorks, precis som det var med MSTS när det var nytt. Skillnaden är väl dock att eftersom vi idag har så mycket större möjligheter att göra väldetaljerade fordon, jag dristar mig till att påstå att när MSTS var nytt, så borde man inte överstiga 8000 trianglar på ett lok. Med RW vet jag inte riktigt vad en rekommendation kan vara, men de 30.000 som Rc-loket har är ju inget som helst bekymmer.
Att modellerna nu blir mer väldetaljerade, med bättre texturer, så innebär det även att produktionen tar längre tid. (okey, jag själv är ingen referens, för det tar mer än lovligt längre tid...

)
Att sedan Railsimulator.com även förser marknaden med flera modeller som man kan köpa är väl egentligen inte fel? I vart fall är jag angelägen att en tillverkare har tillräcklig lönsamhet i sin verksamhet för att inte bara kunna överleva utan även ha en bra verksamhet. Det kommer ju innebära att det utvecklas nytt vartefter. Hellre det idag än det one-time-shot som MSTS blev, där eftermarknaden fick ta över utvecklandet. Ingen skugga över eftermarknaden och det fantastiska resultat som gett MSTS nytt liv flertalet gånger, men att en simulatorplattform inte utvecklas är inte lyckat i längden.