Visa ett inlägg
Gammal 2010-07-22, 10:44   #5
baloo406
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
Standard

Hej Korvtiger.

Jag förklarade mig nog lite dåligt i början. Det är inget problem, tvärtom. När tågen väl kommer in inom området som signaler står innan. Ca 15 sek efter att det kommit fram till signalen. Fungerar det bra. Jag tycker det fungerar bättre, än om man fyller hela bangården med signaler. Nu är jag förstås inte någon expert på detta spelet, långt där i från. Men tågen kör runt inom bangården och gör vad jag säger till dom att göra.

Om dom skall koppla vagnar, håller dom hastigheten fram till cirka 2 tåglängder innan vagnen. Sen släpper dom ner farten till ca 3mph. 1 tåglängd innan vagnen ökar det igen till 5 mph. det stannar aldrig helt. Var bangården signalerad överallt. Stannade tåget innan signalen. sen kröp det fram till vagnen i 5 mph. Och var det långa spår tog det en evig tid.

Ställer man sen om känsligheten på växlarna(Trigger radius). Så stannar loken direkt efter växlen. Så dom far inte runt hela bangården innan dom fortsätter dit dom skall. 1 max 2 växlar går dom förbi.

Det var bara det att detta fungerar på vissa spår inte på andra. Som jag blev lite fundersam på.

Mvh Baloo406

Senast redigerad av baloo406 den 2010-07-22 klockan 10:48.
baloo406 besöker inte forumet just nu   Svara med citat