Citat:
Ursprungligen postat av jgloket
Jag har nu kört på alla delar av banan och har hållt mig på spåren hela tiden. Allt verkar fungera bra, efter de PM jag sänt och det jag lästa av andra på sidan. Däremot får jag inte den senaste spårvagnen, med fem vagnar glömt vad den heter, att vända vid ändhållplatserna. Kurvorna är för skarpa. Men M32 kör igenom utan problem. Är det nån som vet vad det kan bero på att spårvagnarna låser sig? Det enda jag kan reta mig lite på är att man kör mot rött i trafikljusen, är det fixat i V 1?
Finns det något mer konkret jag ska leta efter eller ska jag bara fortsätta att köra igenom staden med så många olika spårvagnar och linjer som möjligt nu.

|
Hej, jättebra att den fungera som vi hade tänkt, det med rödljusen är något som vi tyvärr inte kan göra något åt förtillfället om de inte finns en alternativ lösning. Men vi jobbar på det.
Orsaken till att spårvagnarna fastnat i kurvor beror på att en kurva är skarp och vagnens " böjlighetet" inte klarar av de, detta gör att vagnen fastnar, för att undvika detta så kan man mjuka upp kurvorna lite ( håller vi på me just nu) och även att undvika att stanna eller köra under 10 km i kurvan.
För att få loss vagnen utan att behöva återgå till byggläget kallar man på arbetsvagnen som finns i Gårda Vagnhall i ( PT GBG V:1.0) eller en annan spårvagn som kan knuffa till den. Vi har kontrollerat detta och de värsta kurvorna som vi jobbar på nu är Krokslättsvändslinga, Biskopsgårdens & Frölunda Torgs.
Nu när du kört banan & rapporterat, får du köra och göra vad du vill. Alla spårvagnarna kommer att följa med i PT GBG V1; M21, M28-29 ( med svensk reklam på), M31, M32, museumspårvagnar & arbetsvagnen. Den senaste ommålade M32 an om du menade den följer med i PT GBG V1 men den omålade heter Tramino. Även nya Göteborgsommålade föremål så som busskurer, hus byggnader mm.