Jag har XP Pro 32 bitars. Här kommer det troligen inte att bli något byte innan jag byter dator.
Jag måste säga att jag kommit att bli mer förtjust i ATI kort men det är ju helt uppenbart att Trainz favoriserar GeForce så troligen blir det ett sådant. Eftersom Trainz egentligen är det enda spel som har krav på bra grafik jag spelar är det just med Trainz i tanke som jag uppgraderar.
Priset ja, det är ju här problemet ligger. Allt annat jag gör på datorn klarar nuvarande kort av så som leoj påpekade. Hade jag haft mer pengar att svänga mig med hade jag köpt det nya GeForce 480 men nu är det ju inte så bra utan jag måste hitta något billigare. Jag hoppas kunna komma undan med mindre än 2000 Kr. men jag vet som sagt inte. Därav frågan. Kommer ett GTX 260 att räcka till det jag vill att det skall räcka till. Köra Trainz 2010 i hög upplösning och med tunga banor utan att börja konstra.
Trainz är ju inte ett 64 bitars program så varför skulle jag ha så mycket att vinna på ett 64 bitars Windows? Jag för min del hoppas att Auran uppgraderar Trainz till just 64 bitar. Trainz skulle ju då, om Auran programmerar så, kunna tillgodogöra sig större mängd minne. Jag tror det skulle kunna bli rätt kul om Trainz kunde ta till vara på 24 GB, eller mer, minne.
|