Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-14, 22:58   #1
benkegbg
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Angry Vilseledande logo på oljetankar!

Hej!
Jag håller på att göra skärmdumpar av alla objekt som finns i min dator. Ett jättestort jobb, men i slutänden så kommer jag i allafall att ha ett "bibliotek" med bilder på allt. Det blir liksom lättare att välja ut vad jag vill sätta ut och vet vad jag har.
Men det var inte det jag skulle berätta om, utan att när jag nu kommit till bokstaven T så kom det upp Tank Total, Tank Aral, Tank Caltex och så vidare.

Jag blev lite förbannad därför att det blev inte någon Caltex eller Aral eller Total på tankarna. Någon lustigkurre hade målat om och satt sin egen prägel på dessa. Är det tillåtet att göra så? Ja, kanske ni säger, men då måste man väl kalla det för vad det är?

Här förväntade jag mig att se en logotyp för Caltex och inte Texlac eller Latot istället för Total.
Kallar man ett objekt för Tank Caltex så skall den ha Caltex-logo med texten Caltex och inget annat. Eller vad tycker ni?

Bilderna nedan är på "felaktiga" tankar och trolig bild på upphovsmakarna som sitter och dricker whickey eller vad det är. Bilden sitter på kanten av objektet och det är svårt att dölja.
Hälsningar
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Felaktiga märken.jpg (56.3 KB, 85 visningar)
Filtyp: jpg Upphovsmakarna.jpg (39.9 KB, 85 visningar)
Svara med citat