Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-14, 19:34   #12
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
Standard

Vilken bana det än blir, så får man ta det i etapper. Men om ni tar Ostkustbanan ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Ostkustbanan ), Stockholm - Sundsvall, så är en bra början Stockholm - Uppsala.

Självklart bör DEM data och markers (eller RW Decal) användas för exakt spårläggning. Tycker dock att terrängen bör "ploppas fram" allt eftersom man lägger spår. Dessutom tror jag på fler spårläggare/rallare. Jag tror att en kan bli less efter ett tag!?

Man bör absolut först fråga alla inblandade vad dom vill göra, lägga spår, sätta ut objekt, sätta ut signaler/skyltar o.s.v. Sen tar man reda på vilka dagar i veckan dom kan arbeta på rutten. Sen gör man ett bygg-schema.

Då kan det se ut nått liknande:

Måndag: Micke L. lägger spår, Stockholm C...
Tisdag: Bönan sätter ut vägar och objekt...
Onsdag: Bombardier Train lägger spår till Arlanda...
Torsdag: Wasso sätter ut vägar och objekt...
o.s.v.

Kan nån fler gånger, så kan man peta in denna person fler gånger. Man bör också ha i tanken att nån kan bli sjuk eller ska åka bort, då bör någon kunna kunna bygga i dennes ställe. Rutten kan låta antingen mailas mellan varann eller skickas över messenger.

Jag hoppas verkligen det blir nått av detta, lycka till!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat