Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-11, 15:39   #1
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard Stångholmsrutten

Hej!

Nu har jag påbörjat mitt ruttprojekt, som kommer att innehålla följande, i samma rutt:

  • pendeltågsbana (Stångholm (eller Tillsta Centrum)-Grimsta Central
  • museibana (Fyra stationer, tre mötesplatser + en depå) (Edeby-Munkhamra)
  • fjärrtågsbana (Grimsta Central-Österhaninge)

Pendeltågsbanan är bara påbörjad, museibanan är nästan klar (bara lite landskap längs linjen) och fjärrtågsbanan är inte påbörjad.
Ni kan se hur mycket jag har byggt genom att titta på kartan.

Anledningen till att jag gör tre banor i en rutt, är för att rutten ska passa alla.

På pendeltågsrutten är den högsta STHn 120 km/tim, på museibanan är den
50 km/tim och på fjärrtågsbanan 140 km/tim.

Alla banor (förutom museibanan) kommer att hänga ihop med den större stationen Grimsta Central, där det kommer att finnas en stor depå för både pendel- och fjärrtåg.

Museibanan är elektrifierad pga att man ska kunna köra SJ X7. Men då är det trästolpar längs linjen.

Några bilder kommer här nedan, men vill ni se fler så kan ni alltid titta i Screenshots-tråden.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Påväg_Åkalla.jpg (102.5 KB, 284 visningar)
Filtyp: jpg ruttbild1.jpg (57.9 KB, 285 visningar)
Filtyp: jpg ruttbild2.jpg (55.3 KB, 281 visningar)
Filtyp: jpg ruttbild3.jpg (72.6 KB, 287 visningar)
Filtyp: jpg ruttbild4.jpg (62.8 KB, 283 visningar)
Filtyp: jpg Stångholmsbanan2.jpg (87.6 KB, 283 visningar)
Filtyp: jpg Stångholmsbanan4.jpg (241.1 KB, 283 visningar)
__________________
//Bombardier Train



Senast redigerad av Bombardier Train den 2010-03-03 klockan 19:16.
Bombardier Train besöker inte forumet just nu  
Svara med citat