Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-15, 15:39   #5
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Ja, det kändes skönt när man äntligen förstod hur det funka. Det är ju inte så svårt ändå med namnbytet och göra om textur-filen till dds och sen tillbaka till TgPcDx. Och det var ju smidigt som fasen att använda DXTBMP för att skicka bilden till vilket bildbehandlingsprogram man vill!

Däremot var själva texturen inte bra på orginalvagnen. Vagnssidan är uppdelad i tre delar, där iallafall en del används två gånger på båda sidorna. Men har för mig att orginaltågen i MSTS hade liknande "knäppa" texturer!?

Hur går det med målandet för dig då?
Just nu målar jag inget, utan försöker få ihop det med tidtabeller till Bergslagsbanan.. Det är svårare än vad man kan tro. Jag måste få fram någon slags grundmall så att mötet på Norrebo ska bli så smidigt som möjligt..

Kommer man för sent till Norrebo så har man förstört AI tågets tågväg, om AI får rött när dom ska köra enl deras tidtabell så fastnar dom och kan inte köra även om det blir grönt. Så man måste på något sätt tima tågen exakt på Norrebo, vilket är svårt som sagt..
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat