Lista över Contents, hålla reda på sakerna
Hej!
Jag, och alla vi andra som har Trainz, har säkert en hel massa saker (Contents) som är allt från marken till trädtopparna. Det är gräs och träd i alla dess varianter, villor och hyreshus, småsaker som papperkorgar och blomlådor, flaggstänger, barnpool och så vidare och så vidare.
Min största önskan är att ha en lista på dessa sakerna. Gärna med en liten bild så man ser hur det ser ut. Då kan jag, när jag skapar en bana, titta i listan och se vad jag vill ha och sätta ut. Jag kan se i listan var saken finns, eller vilket ord jag skall leta efter i Surveyorn.
Men det största problemet är att det inte finns någon sådan lista. Man måste alltså skapa en själv på något vis. Med något speciellt program antar jag. Jag har funderat och testat med att öppna ContentManagern, Markera allt, kopierat, klistrat in i Word, Notepad, Xcel, FileMaker Pro och så vidare, utan något bra resultat. Provat med TrainzMap, som inte fungerar för mig i TRS09. Hur jag än testar och provar så lyckas det inte.
Nu undrar jag om ni har tänkt samma tanke. Kanske också lyckats skapa en lista. I så fall hur? Om Ekankal läser detta så kanske han kan ge tips på hur han gör för att hålla reda på allting. Han har ju en beundransvärd blick för detaljer och småsaker som jag gärna också vill få in på min bana.
Hälsningar