Ämne: Målning m.m.
Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-01, 14:56   #3
Tony_j
Medlem

Reg.datum: Nov 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bear Visa inlägg
För att måla om objekt använder man valfritt program som kan editera TGA filer. Själv använder jag gimp som är gratis och går att hämta ned från www.gimp.org. Andra använder paintshop pro eller Photoshop beroende på vad de har tillgång till och trivs med. Den eller de TGA filer som medföljer modellen, texturerna viks som ett klippark kring 3d modellen.

Jag tycker det är jätteroligt om fler börjar arbeta med att bygga och måla modeller, på det sättet får vi alla mycket mera att välja och vraka bland.

Vad gäller svenska militärfordon så har jag bara sett de personbilar som Bengan har laddat upp idag och TGB11 och BV206 som du kan hitta om du gräver lite i forumet.

Jag är inte riktigt säker på vad du menar med kantiga spår, men om det är att växlarna ser konstiga ut så beror det nog mycket på att de är alldeles för korta och tvära, annars misstänker jag att du får ta ett kort på närmare håll och beskriva problemet så kommer du säkert att kunna får mera hjälp här.

Snyggt jobbat med landskapet, ett tipps på vägen är att världen inte är så platt som man tror och även små höjdskillnader gör mycket för trovärdigheten.
Okej vad bra att det går i photoshop. =)
Nu är bara problemet att jag inte hittar filen jag vill göra om. men det kanske inte går att göra om filer som följde med spelet?
Vill göra om bl.a. fordonet HS men det är svårt att hitta.

Ja, nu såg jag att det fanns militärfordon, hade inte kollat i download idag.

visar sen när jag har målat färdigt hur jag menar med spåren. Förstår att det kan vara lite knepigt att förstå utan att själv se det.

Bra tipps. har nog inte tänkt på det så mycket.

Tack
// Tony
Tony_j besöker inte forumet just nu   Svara med citat