Visa ett inlägg
Gammal 2009-12-16, 18:01   #719
Dson
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Hej! Ja, har man Vista/Win 7 så funkar inte RD med MSTS. Då måste man ha programmet RDTrainFix. Men Raildriver är en underbar "leksak", du kommer att ha många timmars härlig körning framför dig! Nu bär det snart av på prao för mig, ska till Mjölby med Tåg i Bergslagen som jag skrev lite tidigare i den här tråden. Har också köpt en helt ny, fantastiskt bra kamera, en Fujifilm Finepix S1500. 12x zoom, man kan nästan använda den som kikare! Rapport från min prao kommer i morgon kväll.
Problemet med min RD ligger inte i att den inte fungerar, utan att den fungerar lite smådåligt. Verkar inte gå så bra med dom lok jag kör (Dom har alla s.k. notches, dvs körlägen, medans RD'n är steglös) och att mina framrates sänkts rätt rejält, något som förhoppningsvis avhjälps av ett nytt grafikkort...

Härligt @ praktiken och kameran, en ny kamera är alltid lika kul att att få komma ut på prao är spännande. Minns det själv när jag gick i högstadiet för några år sen, kul att få slippa skolarbetet