Visa ett inlägg
Gammal 2009-10-22, 22:06   #4
rac_hammer
Medlem

Reg.datum: Feb 2009
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

tja banteknik tar emot praktikanter allt emellan åt särskilt under sommaren...men det kräver en del utbildningar för att få beträda spår med trafiksäkerhetstjänst(TRI)...e tyvärr så att böterna på att beträda spår utan/ eller att bryta mot säkerhets regler är 15 000 kr i personliga böter per gång.Men vill du ha chansen att se mycket av spårvägen..spårvagnar, bussar, tåg...ja spårvägen har ombord personal på en del regiontåg...så sök till informatör på Gs:trafikantservice...då får du/ni vara ute och se spårjobben gå kurser tala med förare resenärer osv e alltid en bra informations källa...kan dock förvana er om att de finns knappt något jobb på spårvägen som inte kräver minst B-körkort..spårvagnsförare kräver det TRI kräver det Biljettkontrollen tror jag kräver det banteknik kräver det och C-kort(samt ettårig banskola eftergymnasial) om man ska ha fast jobb, hållplatsservice kräver b-kort informatör lika så och buss är ju givet...e mest praktiker inne i vagnhallarna som man kan klara sej utan och de platserna brukar (tyvr) bli ansatta av spårvägares bekanta. Men har ni det så är mitt råd att redan idag söka till Informatörer. Jag vill inte krossa era drömmar om spårvägen bara tipsa om vilka grejer ni bör/måste lägga energi på innan ni söker för att slippa bli besvikna eller icke antagna. jag önskar er lycka till fråga om ni undrar något
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat