Nu är det dags att ladda upp grundskripten för signalerna. Detta är den första skarpa versionen av skripten. Jag har informerat modellbyggarna (Johan, Tomas och Tomas) och jag har testat en del av deras objekt. Modellerna är förstklassiga och fungerar precis som tanken.
Paketet som jag ger ut och är ansvarig för, innehåller bara f.n. en
Osynlig Mastersignal (som är det enda visuella objektet) och sweSignalLibrary (grundbulten).
Detta paket är kompatibelt med alla nuvarande Trainz versioner fr.o.m. TRS2004/SP4.
Jag kommer att uppdatera detta paket efterhand, men det betyder inte att modellbyggarnas objekt behöver uppdateras i samma takt (om nån'sin). Om de följer mina instruktioner från start, vilket jag är övertygad om, så kommer deras objekt att fungera (skriptmässigt) även i framtiden.
Något som kommer att ingå senare är också
Signal Manager (som är i stort sett färdig för TS2009, jag undersöker bara om jag kan implementera den för TRS2004 och TRS2006 också). I Signal Manager kan man definiera tågvägar, blockrikning m.m. Signal Manager är en regel (rule) och ett HTML objekt (popup fönster) som tillåter att ställa tågvägar, inhämta växlingstillsånd (tack
bear för denna ide') m.m. dynamiskt, direkt i Driver under pågående session.
Nya kompatibla demosignaler kommer också att laddas upp av mig, efter behov.
Swedish_Signal_Stub finns att hämta här:
http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...284#post193284