Citat:
Ursprungligen postat av Pursche
Är det nedförsbacke? I verkliga livet är det ju också halvsvårt att hålla jämn hastighet med ett godståg. Rc-loket har en hastighetsreferens (inte att jämföra med en farthållare) som gör att loket slutar dra när man kommit upp i rätt inställd hastighet. kommer det en liten utförslöpa så rullar det upp så man får bromsa för att inte åka för fort. Vi här även vår ATC som bromsar tåget om vi rullar 10 km/timmen eller mer för fort. Jag kör oftast ungefär 5 km/timmen under hastigheten jag får köra, då har tåget 15 km/ att leka med i backarna.
En annan sakär inbromsningen. jag kan hålla med om att bromsarna är okänsliga i railworks. I verkliga livet, om vi t ex kör 450m godståg så tar det ju mellan 5 - 10 sekunder innan bromsen verkar på alla vagnar och om du sedan släpper bromsen utan lossstöt, som är det man gör i Railworks, så kan det ta 30 sekunder eller det dubbla innan bromsen lossat på alla vagnar.
Alltså, jag har inga svar att ge dig på din fråga och i verkliga livet är det ibland like eländigt.
|
Öhm....godståg???
Har du verkligen kollat upp riktigt? Jag menar det där tåget som man kör "gost train" och "sleep tight"- scenariona med.
Inget godståg