Visa ett inlägg
Gammal 2009-07-30, 10:39   #6
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

För att få tillbaka kameravinkeln som du har i bild ett ska du trycka på knappen F (front). För att få det från höger sida R (right) för att få det bakifrån B (back) För att få det uppifrån T (top) osv. Om du inte hittar rätt kortkommando kan man också högerklicka på texten som bör säga Perspective i bild 2 som finns i 3D fönstrets övre vänstra hörn. Där vidare till Views och där har du alla framifrån, bakifrån osv.

Anledningen till att den gör som i bild 2 är troligtvis för att du använder en "box" istället för en "plane". Det kan också bero på att du har gMax inställt på för låg upplösning. Gå in på Customize längst upp i gMax och välj preferences. Gå till fliken viewports och välj Configure Driver. I den nya rutan som kommit upp ska du trycka ned knapparna "1024" och "512", dvs dom som är längst till höger i rutorna "background texturer size" och "download texture size". Under som ska du kryssa i bägge "Match bitmap size as closely as possible" rutorna som finns under knapparna med siffror.



Anledningen till den sista bilden står faktiskt på den. Det finns andra modifiers (t.ex. lathe, extruder, eller unwarp UVWs) aktiverade. I din första bild ser jag att det är tre stycken unwarp UVW som du öppnat därav att den varnat för att du har modifiers som kan bli konstiga av att du har flera modifiers öppna på samma gång, så att du får ett annat resultat är det du hade innan du gjorde vad du nu gjorde när du fick upp varningstexten. Får du upp den igen kan du kryssa i Do not show this again och sedan trycka yes.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat