Visa ett inlägg
Gammal 2009-07-29, 10:59   #2
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Vet ej hur långt du har kommit men:
1. Gå in i Gmax material editor (den röda kulan med schackrutig top)
2. Tryck på new, välj standard material
3. Öppna rutan maps och tryck på none-knappen på diffuse-color raden.
4. Välj din textur
5. Markera objektet du vill ha texturen på bredvid rutan
6. Tryck på apply och sedan show map in viewport (den blå/vit rutiga boxen)

Sedan måste man göra en sk UVW-mappning för att alla texturbitar ska hamna rätt.
Denna tutorial visar detta:
http://www.worldoftrainz.com/Pages/T...tockTutTRS.htm
Från punkt 6 dä texturerna kommer och sedan börjar man UVW-mappa efter punkt 7.

Har du problem så är det bara att säga till!
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat