Citat:
Ursprungligen postat av GBGtram
Okej då tack, då vet jag men datorn säger att programmet inte svarar men jag ska försöka att öppna CMP och låta den ladda i några timmar eller som du sa korven över natten låter bra.
Men det med Svenska tåg 2004-2005 har jag laddat ned från Banbyggarnas hemsida och lagt det i en RAR fil/map ( iconen är 3 böcker) för att förminska de men sen vet jag inte hur jag ska få ut dom eller för att kunna börja använda SV tåg 2005?
Ps: jag är inte någon dataexpert på sånt!
|
Jag har alltid sparat cdp-filerna i en mapp och winrarna för sig, i en annan mapp. Sen har jag packat upp winrarna och överfört cdp-filerna till min andra mapp med cdp-filerna.
Men vid en installation i TS2009, gjorde jag en groda. När jag skulle installera lite nytt material. Då markerade jag fel mapp och den mappen innehöll en jäkla massa winrar med material. Det negativa för mig, var att TS2009 började att installera allt material, som jag hade som winrar i mappen och installationen höll på i ett par dagar (hade inte hjärta, att trycka på avbryt)
Men det positiva var, att jag upptäckte. Att jag inte behövde öppna varje win, var för sig och ta vara på cdp-filerna. Utan detta fixade TS2009, genom att läsa av Winrarna som dom var.
Om detta, även fungerar i TRS2006. Vågar jag inte svara på.
Men du kan ju prova. Att gå upp till vänstra hörnet File och sedan ner till Import CDP eller om det var Import Content. Kommer inte på i nuläget. Vilken jag valde, när jag gjorde min groda.
Sen leta reda på mappen, som du har winrarna i och importera den.