Rc-loket CW. Byte av texture på luftintag?
Har börjat att småkladda, på Jannes fina texturer till Rc-loket efter att ha klonat henne.
Började med den lättaste målningen Rc4 1288 GreenCargo som har blivit Kermit Rc2 1082. Där jag bara har behövt kladda lite på taket.
Nu till mitt lilla problem.
Jag skulle vilja kunna byta texturer på luftintagen på samma sätt, som jag byter texture på loket.
Nu är luftintagen gråa.
På Kermit (Rc2 1082) ska dom vara gröna och på Rc4 1288 så ska dom gå i samma svarta ton som taket.
Texturerna för luftintagen ligger i samma mapp (kuid) som själva loket och texturerna för dom olika målningarna ligger i en egen mapp (kuid).
Någon som vet, om det går att möblera om lite hit och dit mellan mapparna och skriva om lite grann i configarna.
Så att man även kan byta ut texturerna på luftintagen på ett smidigt sätt.
Själv ser jag som enda alternativ just nu.
Att bara klona Rc-loket och göra flera olika varianter av henne, med olika texturer på luftintagen.
Sen göra olika ommålningar på Jannes texturer och passa ihop dom med rätt färg på luftintagen.
Någon som har en smidig lösning tro.
EDIT: Janne, om du är inne och läser detta. Ledstängerna på sidorna i fronten, som ser ut som ett upp och ner vänt L. Dom ska vara gula och ledstången som går vågrätt under vindrutan ska vara grön. Min fråga. Var någonstans på texturen, är ledstången mappad. Hade tänkt försöka, att få till ledstången gul. Men då är frågan, hur mycket det skulle påverka den andra texturen. Om man kladdade lite gult på just den platsen.
Får man vara lite krånglig, då det fortfarande gäller en Beta-version utav Rc-loket?
Att ledstängerna mappas var för sig, så att man kan göra dom L-formade gula i hörnen och den vågrätta grön?
Senast redigerad av Bengan den 2009-07-17 klockan 14:36.
|