Citat:
Ursprungligen postat av bönan
Supersnyggt! Jag bara undar, jag tycker stora delar av din bana ser ganska lantlig ut. Finns det några delar av den där man kan köra lite fort, typ över 160? 
|
Den del av stambanan som ska förbinda dom två största städerna på mitt bygge har dubbelspår, så den sträckan kommer att klara dom hastigheterna (när den nu blir klar).
Personligen är jag inte så inte så intresserad av att köra fort eller bygga den typen av banor egentligen.
Dels är det som "Korven" säger, man hinner ju inte se så mycket av omgivningarna i dom hastigheterna.
Och sen blir det inte lika kul att bygga heller tycker jag, då sådana banor ofta är nära på, för att överdriva lite, en ända lång raksträcka och väldigt enformiga.
Tycker det är roligare att bygga typ lantligt, för då kan man ändra landskap allt eftersom nya ideér och uppslag ploppar upp utan att ta hänsyn banan.
Det kan ju ha att göra med att man är född på "stenåldern" och nöjer sej med att allt man gör bara behöver gå "lagom" fort,
och som gärna hade sett att tågtrafiken fortfarande bestod av skarvräls, bruntåg och bullriga rälsbussar.
Då både kände man och hörde man att man åkte tåg.
Skickar en bild på ett lagomt fort sätt att förflytta sej med bil.
Att kryssa runt i en -57'a Chev BelAir med cabben nere en solig sommardag och rockmusiken skrålande ur stereo-8'an.