Visa ett inlägg
Gammal 2009-05-26, 21:21   #74
sealpower
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 444
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger
Ser att buffertarna inte ser helt bra ut. Kolla här: http://www.port.se/gmjs/standard/JC01-01.pdf Sidan 4.
Det är samma som jag använde till mina Gs/G3-vagnar. Om du vill så kan du få använda mina som jag har i en .blend fil som jag kan exportera till en .3ds-fil.

Och eftersom du har lite brist på ref-materiel så kan du kolla här: http://www.port.se/gmjs/main.asp?id=65 Där finns standrader för koppel, buffertar, boggeys, sliprar räler m.m.
Har jag faktiskt inte tänkt på, har följt ritningarna, men de brukar ju som vanligt inte alltid vara helt rätt i alla lägen

Ska undersöka saken vidare, men har hittills tyckt att de stämmer rätt bra mot de bilder jag också studerat. Tror du att du kan specificera vad som ser konstigt ut?

Tack för erbjudandet om att få använda dina buffertar, men jag tror jag avvaktar och ser först

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz Visa inlägg
3 synpunkter...

1. Ser ännu trevligare ut i den här vinkeln tror jag
2. Med reservation för att individer kan vara olika, men på 1306-an, så har den bara 3 hållare för sotskåpsräcket. Se där, isåfall får du tillbaka några polygoner...
3. Och eftersom du fick några polygoner över i pkt2, så skulle du kunna utnyttja dom till att plussa på lite på pannan. Eftersom ett ånglok ändå drar en "hygglig mängd" med polygoner, så kan man lika gärna kosta på sig lite mer polys på en panna, som ju är den största enskilda detaljen. Och totalt sett poly-antalsmässigt, så är det en marginell skillnad, men mycke för intrycket att man inte direkt ser kantigheten på en panna.

1. Den ser rätt skaplig ut från de flesta vinklar... utom en men den vägrar jag visa

2. Där ser man ritningar och verklighet skiljer sig ännu en gång... Ska se om 1307'an ser likadan ut.

3. Ack, precis som på AB4'an har jag en stark fobi mot runda saker (vill fortfarande hålla viss standard vid början av ett projekt även om det brukar spåra ur efter resans gång) Dessvärre finns det inte någon direkt enkelt sätt att lägga till sidor på ett redan skapat runt objekt i Max. Bortsett då från att köra Chamfer på alla kantlinjer och därmed fördubbla antalet polygoner på pannan...men kanske är det något man får ta har ju sett folk på Aurans forum klägga på detaljer som om det inte fanns någon vett och sans alls.
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne
sealpower besöker inte forumet just nu   Svara med citat