Visa ett inlägg
Gammal 2009-04-15, 02:34   #11
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Jag har blickat tillbaka i denna tråd och kan bara konstatera att det för mej känns lite omotiverat att fortsätta ge ut information om skripten, när duktiga 3D-designers inte vill släppa på sina modeller.

2007-05-07
Citat:
Ursprungligen postat av Tomas Visa inlägg
signalmodellerna har varit klara sedan länge, återstår bara göra så de kan sättas i bryggor och så oxå. Men det hela har ju strandat på att jag inte har tillräckliga kunskaper för att få till signalscript....
Citat:
Ursprungligen postat av JohanV Visa inlägg
Detta låter mycket bra. Då kan jag förhoppningsvis skrota mitt egna försök till signaler... Lycka till!!!
Citat:
Ursprungligen postat av Tomas Visa inlägg
det går frammåt med mina signaler, har senaste dagarna bråkat med mitt script (var ett tag sen ja scripta så fick gräva lite i minnet). Bifogar en bild på några av de valmöjligheter som kommer att finnas för varje signal. Man kommer kunna välja bland de tavlor man hittar på signaler i olika konfigurationer, byta textur på 510x480 tavlan till något ur sortimentet som nu finns till min orienteringstavla, troligen få byta textur på stolpen mellan grå och grön, välja stolpe (ingen stolpe, T-konsol, stolpe till mark, konsol till kontaktledningsstolpe, konsoler till mora/fackverksbryggor)...
Citat:
Ursprungligen postat av Rojje Visa inlägg
Riktigt snyggt Tomas! Tillsammans med svenolovs skript blir det ännu en toppengrej till TRS, en mycket saknad sådan. Har ända sedan dag ett med Trainz saknat riktiga svenska signaler/signalbilder. Väntar med stor iver på att dom blir klara. ...
2007-12-22
Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
Alla script är nu färdiga och utprovade. Jag väntar bara på 3D-modeller…
o.s.v... tråden talar för sig själv.

__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2009-04-15 klockan 02:40.
svenolov besöker inte forumet just nu