Visa ett inlägg
Gammal 2009-02-27, 08:12   #20
Alexander Ödman
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz Visa inlägg
... Jag menar, bryter man mot någon av de tio budorden (eller iaf de två viktigaste) så förtjänar man ju inte att leva enligt mästaren där uppe, för att ta ett exempel.

NU.... är du ute på riktigt djupt vatten Christoffer!

Tror inte att du hade för avsikt att vi ska diskutera huruvida man kan få Guds förlåtelse eller inte. Inte heller hur man ska tolka skillnaderna mellan Gamla och Nya testamentet. Än mindre tror jag att du vill diskutera olika religioners tolkning av de tio budordens tyngd.

Och i och med att det troligtvis inte var det du ville diskutera så var meningen ovan HELT ovidkommande och onödig.

Tyvärr är inte det ovanligt i dina inlägg. Att du argumenterar på ett sätt som kan uppfattas som nedtryckande och arrogant. Enligt klassisk retorik kan man dels se det som en "rak argumentation" på så vis att man direkt säger vad man tycker och tänker för att ge åsikterna en större kraft. Men i de flesta sammanhang är det inte detta sätt att lägga fram sina åsikter på, som är det bästa. Det kan skapa irritation och missförstånd. Denna tråden är ju ett typ exempel på det.

Vidare anser jag att man visst kan få skryta (om vi nu ska kalla det för det) om att man vart i en lokhytt. Har man dessutom kört ett lok så tycker jag faktiskt att man ska få njuta av det. Jag har aldrig vart inne i en lokhytt, speciellt inte när loket rullar. Jag hade tyckt det vart väldigt coolt.

Vill också tillägga att vi alla är nya i början. Så vad gör det om ett inlägg hamnar i fel tråd. Nu var det ju till och med rätt tråd anser jag.
Alexander Ödman besöker inte forumet just nu