Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Det är precis blandandet jag vill undvika. Eftersom jag nu bara har 74GB som C: och det är den snabbare disken (WD Raptor), så var jag så tvungen att lägga både OS, program och spel på den.
Men kan man köra en partion för varje sak? Typ XP på C:, Vista (när det skaffas) på D:, Program på E:, Spel på F: o.s.v.? Kan man få problem med för många partioner? Hur stora bör OS-partionerna vara?
|
Hej
Jag har en Sata på 80 gb, en Sata på 250 gb, en Ide på 250 gb. På ide:en kör jag OS (XP) med en partition på ca 40 gb. Jag tycker att detta räcker gott och väl. Man behöver inte så mycket mer om man inte skall köra superduperprogram som kräver en jäkla massa.
Sen har jag då delat på diskarna efter tycke och smak, en partition till MSTS, MSTS backup, Film, Spel och lite andra partitioner....Det är en smaksak hur man vill lägga upp det. Sen har jag ochså en extern på 160 gb och den används enbart till backup (mellanlagring innan bränning) och inget annat.
Jag ser inga problem med att partitionera upp diskarna i många olika partitioner. Det funkar hur bra som helst....
MVH Kenneth