Visa ett inlägg
Gammal 2009-02-02, 20:30   #3
bönan
Veteran

Reg.datum: Jul 2008
Standard

Nu är spårläggningen färdig, och även själva landskapet. Nu är det bara objekten i Rättviksområdet + tillsnyggning i Mora som ska till. För övrigt kom jag på hur man bygger en plattform.
Gör så här:
Välj en plattform i "linear"-menyn. Sätt den några meter från spåret den ska ligga mot. Placera plattformen som om du skulle göra en växel mot spåret, och låt plattformen snappa fast mot spåret. Sen tar du en bit till av samma plattformstyp och fäster i den förra biten. Dra ut den till önskad längd. Se till att "konturen" är gul innan du placerar plattformen. Nu ligger plattformen i riktning med spåret, fast mitt på det. Ta bort den första, krokiga plattformsbiten. Sen är det bara att flytta plattformen så att den ligger fint brevid spåret. Det är praktiskt att placera en vagn på spåret där plattformen ska vara så att du ser att avståndet blir bra. Denna metoden för att sätta plattformar fungerar självklart bara om man ska göra en rak plattfor.
Sen undrar jag också hur man gör för att ladda upp rutten. Dvs vilken mapp den ligger i. Och så undrar jag vad det finns för sidor där jag kan ladda upp rutten.

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat