Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Nu är jag ingen hejare på engelska, men som jag kan förstå det...
Länk 1: Det går, genom en massa inställningar, att få ett 32-bitars Vista att visa 4GB. Men om det går att utnyttja, hittar jag inget om!???? Vidare så står det att det kan göra OS långsammare och ostabilt och att egentligen är det bästa att använda ett 64-bitars Vista.
Länk 2: En skriver att enda sättet är att köpa nått program och göra olika inställningar, för att få ett 32-bitars OS att visa och utnyttja mer än 3GB. Enligt honom (han använder 8GB) fick han en rejäl prestanda ökning! Är det denna guide du tänker följa? Isånnafall får du gärna berätta sen hur det blev!
|
Jag kan säga så mycket att jag har nu suttit och kollat på guiden på länk två och den bör fungera då man gör om dom sista mb som blir kvar på ram minnet till en virtuell hårddisk så att det går via den, men jag tror inte jag kommer försöka då min dator av sig själv använder nästan alla 4 GB ram och Crysis: Warhead flyter som vatten på näst högsta inställningarna.
Föresten Gege, jag kan ju tipsa om ett grafik kort som är jäkligt bra om du ska ha en ny dator, jag köpte ett HD 4850 ifrån Komplett.se i mellandagarna och ett par ram minnen, HD4850 kortet är väldigt tyst och arbetar väldigt bra, World in Conflict ligger på runt 25fps på högsta inställningarna men 3.7GB ram ( vista använder inte mer ) och en E6750 processor, Kortet är väldigt prisvärt då det endast kostade 1445Kr!
Rogge: Jag be om ursäkt om jag verkade tjatig

jag läste så mycket om det att jag fick för mig att det gick att lura systemet att använda alla 4 GB ram men tydligen var man tvungen att göra en virutel HDD av det resterande, många kommentarer på sidor men få som faktiskt är hjälpsamma