Citat:
Ursprungligen postat av Janne
Om ni vill ha hjälp måste ni tala om vilken version av Trainz (eller cmp) ni använder er av. Berätta också vilket OS ni använder, vilket grafikkort ni har och om ni kör openGL eller directx. Har ni Vista är det MYCKET viktigt att ha senaste drivrutinerna för grafikkortet.
Kan ni redogöra för när cmp slutade fungera och kan ni koppla ihop det med någon uppdatering av Windows? Om ni kör Vista prova att köra cmp som administrator för att se om det blir någon skillnad.
Har ni de senaste drivrutinerna för er datorkonfiguration? Testa med Driver Detective: http://www.drivershq.com/ ett program som är oumbärligt.
Har ni letat på Aurans forum efter inlägg från folk som har samma (eller liknande problem)?
Ge inte upp - om allt en gång har fungerat är det inte fel på vare sig Trainz eller cmp. Det mest troliga är att någon annan händelse är boven.
|
Ja justja, det var något jag glömde när jag skrev...
Kör TRS2006 SP1 build 3092 på Windows XP (Minns inte om jag kör något SP dock).
Kör ett GeForce FX5500, på DirectX i TRS.
CMP har aldrig fungerat bra för mig, utan har alltid varit några små skitproblem och det gäller väl så gott som alla när man läser i Aurans forum.
Men det som hände nu, inträffade väl för ca 1,5 månad sen ungefär, utan någon egentlig anledning såvitt jag kan se.
Gjorde ingenting, utan en dag när jag började starta det så vägrade det helt plötsligt. Sådant är normalt för mig, det slutar ibland tillfälligt fungera för att sedan fungera felfritt igen, men den här gången släpper det inte...
Har letat i säkert två veckor efter problem på Aurans forum, och funnit många liknande problem med lösningar, men inget har ärligt hjälpt. Har gjort det förut, men inte nu...
Det enda jag skulle kunna tänka mig är något jag laddat hem som orsakat problemet, men vilket av allt, ja det vet jag faktiskt inte. Kan inte tänka ut vilket, det vore att leta efter en nål i en öken...
Uppdaterade nyss till nyare, fräschare drivrutiner, men se det hjälpte inte... *suckar vidare*