Visa ett inlägg
Gammal 2008-11-10, 21:17   #7
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Precis som Totte säger så finns det i Windows ett program, så man kan extrahera (zippa upp) filer. Men jag har läst att flera som använt det har haft problem med saknade filer, troligen på grund av vad filen dom laddade hem zippades med!? Jag använder Winrar till det mesta och det har (än så länge) alltid funkat! Sen finns Winzip, Winace, 7-zip m.fl.

En sak du skriver förstår jag inte????

"När jag gör det manuelt så kopierar jag trains mappen till en ny mapp som jag lägger i listan på TRAINS/TRAINSSET bland alla tågen. Sedan dubbelklickar jag på mappen och då blir det som jag skrev i början. Det händer inte bara på X2000 tåget utan på alla tåg jag laddar ner."

Varför kopierar du trains mappen till en ny mapp? Öppna den istället och lägg tågets mapp i Microsoft Games/Train Simulator/TRAINS/TRAINSET Annars hittar inte msts tåget!

Sen behöver inte dubbelklicka på nån mapp för att tåget ska vara installerat. Lägger man tågets mapp som jag skrev ovanför, så är det installerat! Följer det con-filer med tåget ska dom in i CONSISTS mappen i msts. Finns inga con-filer, måste man skapa sånna (finns guide på Banbyggarna), annars kan man inte välja och köra tåget...