Ämne: Upprörd!
Visa ett inlägg
Gammal 2008-09-21, 15:24   #6
Melin
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Standard

jag har fått tillbaka min dator nu, fick lämna in den direkt igen, de hade satt i geforce 8800 GT som det var tänkt, slapp betala, visade sig att kortet inte funkade ihop med min dator. la till 800 kr och fick ett 9800 GT 512 istället, men det funkar inte heller, när jag har installerat ljudkortet så får jag klockrent ljud, så fort jag installerar drivrutinerna till grafikkortet börjar ljudet hacka och det hackar lite i spelen med, har provat allt jag vet snart, får det inte att sluta göra så. avinstallerar drivrutinerna till grafikkortet och ljudproblem samt hackingar slutar, men klart..går ju inte spela då. så antagligen är det fel på moderkortet eller så är inte ljudkortsdrivrutingerna kompis med grafikdrivrutinerna, märkliga är att jag har provat med mitt x-fi kort, funkade inte, plockade bort det, provade med det inbyggda, provat med om installation av vista, testat med xp..får det inte att funka. nån som har en ide vad jag ska göra? eller är något trasigt?

jag har geforce 9800 GT 512, 3 GB DDR2, realtek ALC883, Vista home premium 32 bit,

värsta är att railsimulator startar inte i vista heller, andra spel starta utan problem även om datorn uppförsig lite skumt, går att köra spelet i max grafik och AA och hela kittet, förutom ljudhack och lite hack i spelet när ljudhacken är. musen hackar lite med på skrivbordet efter grafikkorts drivrutinerna.

Senast redigerad av Melin den 2008-09-21 klockan 15:45.
Melin besöker inte forumet just nu   Svara med citat