Citat:
Ursprungligen postat av _gege
Jag funderar lite på hur galleriet kom in i diskussionen?  Trodde det handlade om kommentarer först. Tycker inte det är det minsta konstigt att Fredrik väljer att han en "jury", som avgör vilka bilder som platsar i galleriet. Foto är ju som sagt något som uppfattas olika mellan personer, och då är det ju bäst att få flera personers utlåtande innan man bestämmer sig.
Min egen åiskt är att de bilder som finns i galleriet skall vara riktigt bra, vilket de som finns där nu också är. Detta gör att man i princip måste ha ett antal krav bilden ska uppfylla för att upprätthålla den nivå man vill ha på galleriet. De bilder som refuseras blir ju heller inte sämre precis.
|
Det handlar om galleriet, kommentarer och attityden vi har mot varandra på detta forum.
Självklart ska man ha en jury som bedömmer. Alla jurymedlammar är bra fotografer, det har jag sett. Men det är ungefär en sån här sak som känns överdriven. Varför är alla utom Olaf och Fredrik lokförare? Det finns andra som kan lika mycket om foto men som inte sitter i juryn. Jag vet inte om dom har blivit tillfrågade men svarat nej eller om dom inte har fått frågan. Men skumt är det iallafall. Jag har ju somsagt bestämt mig för att inte visa fler bilder här. Så ni kan ju ha det hur ni vill, jag slipper ju drabbas av det nu. Det är skönt!