Vilken grupp tillhör jag av dessa två?
Låt mig gissa lite.
Den "grupp" som inte existerar men som alla så jättegärna vill vara med i består av följande eller? Det är blandannat utifrån denna tråd som jag fått fram min lista.
Jag själv.
Simon Bertilsson
Alexander Fäldt
Mulle
Wedell
Farbror Sallad
Erik H
Erik Göthborg
MartinO
Aleaxander Ödman
Fredrik
Olaf lindström
Schulz
Michael Erhardsson
Med flera.
Vad har vi gemensamt? Inte ett enda jävla skit ifall ni frågar mig. Vi jobbar inom allt möjligt från lokförare, ombordare till lastbilschaffisar och administratörer. Jag känner inte ens 10% av dessa. Har bara träffat Erik H samt Simon IRL. Har aldrig mött de andra personligen men jag brukar kommentera dessas bilder. Varför? Jo för att jag tycker att alla dessa fotografers bilder, märkväl bilder, ofta i mina ögon är mycket bra och intressanta och därmed ger jag en kommentar då och då. En ny bild från dessa ger ofta förhoppningar om nya bra bilder vilket jag finner fullkomligt naturligt. Såklart man skaffar sig förutfattade förhoppningar baserade på tidigare bilder. Men, märkväl men det betyder INTE att jag inte kommenterar andras bilder med. Jag kommenterar alla möjliga bilder. Ett exempel. Nu senast Wickes bild på ett TGOJ lok i Sala i dimma. En bild som enligt mig är väldigt bra. Förmodligen inte tagen med en systemkamera heller och inte fan är den dålig för det. Så sluta nu påstå att det skulle finnas grupperingar. Jag vet att det är dessa ovan nämna personer ni syftar på som klubben för "inbördes beundran" men inse att den inte finns.
En sak till. Jag kan ta lika bra bilder med en kompaktkamera som med en systemkamera så kom inte och påstå att den gemensamma nämnaren istället är systemkameror. För såvitt jag vet har vi alla helt olika modeller, vissa några månader gamla, andras flera år och med helt olika uppsättningar av objekttiv, budget för fotoutrustning mm. Jag dementerar starkt att grupperingar i denna form existerar.
//Eric B som börjar bli trött på detta eviga tjafs.
|