Visa ett inlägg
Gammal 2008-09-03, 05:57   #7
Erik Götborg
Skånsk användare

Reg.datum: Oct 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Julian
Är man lokförare på detta forum får man kommentarer för nästan vilken bild som helst. Det är också mycket lättare att få upp nåt i galleriet. Menmen, jag postar sällan här längre. Har liksom gett upp med att få ut nåt av det här forumet. Det kan vara kul att titta på bilder då och då. Din bild var jättesnygg Robert"

//Julian
Har du någon aning om hur många bilder jag har försökt ladda upp till galleriet? Har du någon aning hur många av dessa bilderna som har blivit nekade, trots att jag är lokförare!

För att vara lite seriös Julian...Varför skulle en riktigt usel bild från mig vara mer uppskattad än en läcker landskapsbild från Olaf? Varför skulle jag få fler kommentarer än någon som verkligen är riktigt vass på fotografering? Jag anser inte mig själv vara någon fotogud direkt, snarare tvärtom...och jag strävar inte efter att få kommentarer. Men det är kanske antalet kommentarer som anger vilken status man får på forumet? Hmm, nej...tror inte det.

Sitter också och tittar på de flesta bilderna som läggs upp här, och jag är riktigt usel på att kommentera. Tänker helt enkelt inte på det. Däremot har jag lättare för att lägga en liten kommentar till personer som jag känner privat, och där är ju några som är förare bland dom....fy på dig Erik!

När det gäller den fototekniska biten är jag inte rätt person för att kommentera det. Kan inte ett dugg om det, och då låter jag bli. Vore ju lagom snyggt att skriva om något man inte har koll på...

Kom igen nu Julian...fotointresset går upp och ner, det kan jag skriva under på! Det är bara att komma igen sen när du ställt dig frågan om du enbart vill få kommentarer för att lära dig fota? Skulle hellre vilja säga till dig att jag lär mig mer på att kolla på andras bilder och få lite inspiration...i mitt eget fall är bla. Alexander Fäldt, Fredrik, Martin Oscarsson och en hel del till en stor inspirationskälla....hitta guldkornen på bilderna och jobba på det. Man lär sig inte fota på 1 timme direkt. Jag har hållt på nu några år, typ snart 3 år tror jag...och jag anser inte mig kunna fotografera. Har fortfarande ångest för dåliga bilder, känner fortfarande att ibland vill man bara lägga skiten på hyllan och låta den stanna där...

Allt detta för att jag är lokförare?

Senast redigerad av Erik Götborg den 2008-09-03 klockan 11:08.
Erik Götborg besöker inte forumet just nu