Visa ett inlägg
Gammal 2002-08-28, 20:04   #20
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
quote:
Nja jag är Lokförar nas ledare i Linx.

Jag vi inom Linx vill bara ha en bana på västkusten till MSTS. den som vill får bygga den och den får vara lite hur som hälst vi vill hälst ha stationerna och tågen bara.

MVH Mikael

SJAB Förare, du får ursäkta, men jag är lite fundersam...
Du frågar om ett mycket seriöst ämne, en bana att träna nya förare på.

I min värld, om man ser ett värde i att utbilda förare i simulator, så borde det vara uttalade krav man då ställer till ett lag som åtar sig en sån här uppgift. Det här är inget litet jobb, och det är rätt att förvänta sig lite fastare direktiv, för att man ska tro att det är seriöst menat. Dina svar antyder snarare att det här är en personlig ide från dig och att det skulle vara fräckt att ha den här banan i MSTS, helst med rätt fordon oxå. Joo, vi är många som har önskemål om svenska banor...

På det sättet du svarar "den som vill får bygga den och den får vara lite hur som hälst vi vill hälst ha stationerna och tågen bara.", så kan du lika gärna köra på KMJ, som redan finns. Och självklart får vem som helst bygga vad som helst. Men det visste vi.

Är den här förfrågan seriös, så förväntar jag mig ett lite mer seriöst bemötande. Används MSTS i utbildningssyfte (vilket jag iof inte betvivlar kan vara riktigt..) så borde ni ha ett bättre grepp på vad kravbilden är. Inte minst med hänsyn till det eventuella lag som skulle ta sig an en sån här uppgift, det är många man-månaders arbete vi pratar om...

Om det här är en riktig förfrågan från Linx, så kan du maila mig från ditt jobb, så kan vi diskutera vidare hur vi lägger upp det hela framåt.

Replik?

__________________________________________________ __
_____/Mats A
Mazz besöker inte forumet just nu