Visa ett inlägg
Gammal 2008-08-15, 19:52   #9
Eric B
Tidigare ssg

Reg.datum: Apr 2004
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Kör med en Pentax K10D.
Till den har jag ett batterigrepp D-GB2.

Objektiven jag använder är för närvarande 3 st.

Tamron SP AF 28-75/2,8 XR Di till Pentax AF:
Mitt allroundobjektiv som jag använder mest, tillsammans med ett gråfilter ND4 från Hoya.

Tamron AF 70-300/4-5,6 Di till Pentax AF.
Används numera mycket sällan då jag inte riktigt är nöjd med dess prestanda samt att jag sällan behöver 300mm zoom.

Sigma EX 18-50/2,8 DC Macro till Pentax.
Nyast i familjen. Används när jag vill ha mer vidvinkel och bättre närgräns än 28-75 kan prestera = används nästan lika ofta.

Ett tungt, stabilt stativ av märket Manfrotto 055 XPRO B och till detta har jag ett stativhuvud av samma märke och beteckingen 488RC2. Mycket kompetent kombination, svårslagen och på rätt sida i plånboken, dock ganska tungt att släpa på. Ca 5-6 kg.

En fotoväska av märket National Geographic Axelväska Medium NG2475.
En mycket snygg och bekväm fotoväska. Räcker för tillfället alldeles utmärkt till den utrustning jag använder för närvarande.

Har även ett polfilter som jag använder mycket sällan till telezoomen.

Som lillkamera har jag en Canon Powershot A570is, min "fyllekamera" även om det sällan används till det...

Som reserv har jag den gamla Pentax IST Dl systemkamera i beredskap ifall K10an av någon anledning skulle svika mig vilket aldrig har hänt och förmodligen aldrig kommer att ske

Härnäst på tur står ett inköp av en Canon Powershot G9. Så nära man kan komma digital systemkamera men i kompakt format. Kan fota i RAW format. Skall "smugglas" in på en stundande konsert har jag tänkt mig...

Senast redigerad av Eric B den 2008-08-15 klockan 19:53.
Eric B besöker inte forumet just nu   Svara med citat