Ämne: Trs2009.
Visa ett inlägg
Gammal 2008-08-04, 07:27   #9
Janne
STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av EricB99
Möjlighet att välja ett läga där spåren får en dosering/lutning. Helt otroligt att det inte finns efter så många år. Ett till exempel är det här som finns i BVE att det skakar till i hytten när man färdas. Spåren i TRS2006 är kanske lite för perfekta. Visst går det att manuellt göra det lite krokigt, men det känns ändå inte realistisk. Något som TRS2009 borde ta efter ifrån KRS är det här välkända klirr ljudet i spåren när ett tåg kommer. Sedan borde bromsarna gnissla som på riktigt, det är ju sällan de gamla svenska loken är tysta när de bromsar och jag kan tänka mig att det är lika utomlands. De borde slopa 3D hytten och satsa på 2D. Jag vet inte vad andra tycker, jag tycker att det är bättre i MSTS där det dessutom var lättare att göra en hytt.

Det var lite förslag ifrån min sida och jag tror att det finns många fler som säkerligen har något bra att komma med
Tack för dina förslag. Jag var mer ute efter skillnader i BVE och TRS eftersom TRS (och andra simulatorer som kostar pengar) inte kommer i närheten av BVE. Då är det inte så intressant att göra jämförelser med KRS och MSTS. Men lutande spår kan tydligen BVE och att det skakar till i hytten. Har du fler exempel på vad BVE kan och andra saknar?

- Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat