Visa ett inlägg
Gammal 2008-07-30, 10:51   #25
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MatsS
Om du menar dödskallen så finns den med och försignalerar korrekt. I nuläget är den en vanlig trackside utan funktion för AI-förarna. Däremot fungerar v-signalen som en huvudsignal. Det är egentligen ett problem för den delar block vilket den inte skall göra, men det är ganska läckert att se AI-trafiken bromsa ner eller stanna för att invänta att bommarna skall fällas och sen köra förbi.
Mina v-signalscript fungerar som följer.
  • Support för upp till fyra spår på en och samma övergång.
  • Möjlighet att ange ringsträcka.
  • För v-försignalen finns möjlighet att ange en viss hastighet vid blinkande sken. En autopilot kommer då att sänka hastigheten i god tid före v-signalen.
  • V-signalen fungerar som en huvudsignal men den delar inte en blocksträcka.
Jag ser inga som hellst problem med att du använder mina script som grundbult till dina modeller. Där finns grundfunktionen redan klar, det är bara för dig att lägga till det lilla extra som du vill ha, som t.ex. att "fjärrstyra" biltrafiken.

Du är välkommen att kontakta mig (via ett PM), så får du all information du behöver för att använda mina script.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2008-07-30 klockan 10:54.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat