Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson
Hej!
Jag håller på att skriva en fördjupning i NO på ämnet Centrala nervsystemet, jag ska skriva om diverse sjukdomar och nervgifter som fins och hur dessa påverkar nervsystemet, jag ska även skriva om dt fins några botemedel, jag skulle uppskata om någon kan birda med några bra länkar om ämnet då jag endast har 2 veckor att göra det på, tack på förhand
|
Begränsa dig, om nu inte du redan har fått en färdig frågeställninga av läraren. "Diverse sjukdomar osv." är för mycket för 2 veckor. Förslag på begränsning är "Vilka faktorer påverkar CN och hur kan man styra och påverka dessa faktorer?" Det räcker som en frågeställning. Dispositionen jag skulle valt är, grovt räknat; CN's uppbyggnad, faktorer som påverker, vad finns det för botemedel och diskussion/slutsats. Eventuellt kan man i stället ta upp botemedlen i samband med de faktorer som de påverkar.
Oftast bättre att göra en grundlig och begränsad studie än en bred och ytlig. Ofta vill man för mycket.
Har tyvärr inte skrivit något arbete om CN. Så jag har inget att ge dig.
National Encyklopedin är alltid en bra grund att stå på. Den är väldigt faktaspäckad!
Lycka till.