Ja, på minhembio får man verkligen inspiration i massor. Vore väldigt trevligt med en egen bio-salong!
Men bor man i lägenhet som jag, så får man finna andra vägar. Jag har planerat lite för att sätta upp "bion" i sovrummet. Nu kanske ni undrar, varför sovrummet? Jo av den enkla anledningen att jag kan mörklägga det lätt (dörr och ett fönster).
I vardagsrummet är det öppet till hall och kök och har fönster längs en hel vägg. Jag vill dock kunna använda sovrummet att fortsätta sova i också, så sängen får stå kvar (ska plocka av benen bara).
Enligt ritningen nedan så ser ni garderober till vänster. Framför dom hänger jag "duken" (Tupplur rullgardin 200x195cm). Sen kommer sängen (200x120cm) och en röd matta (Roskilde 200x140cm). På mattan står en liten tv-bänk (Flärke), som jag ska ha projektorn och dvd´n i. På mattan står också två fotpallar (Solsta Pällbo). Sist står det tre stycken fåtöljer (Pello). En riktig budget bio med möbler från IKEA...
Svarta sträcket framför garderoberna är "duken" och surround-högtalarna är mörkblå. Jag skulle hellre velat haft sängen bakom fåtöljerna, men tror inte det fungerar (blir för kort tittavstånd)???? Ena väggen blir det sen bokyllor längs för dvd filmer och på andra film-affischer.