Visa ett inlägg
Gammal 2008-03-03, 22:27   #5
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Jag trodde att jag skulle få nån "bio-känsla" när jag fick 40-tummaren. Ja, inte som med en projektor, men lite iallafall. Men det blev inget, zipp zero. En tv är en tv och den passar sig inte för filmvisning (enligt mig).

När jag kolla en film hos kompisen, var det faktiskt som att sitta på en bio. Bio-känslan var väldigt påtaglig. Detta trots gammal projektor och avsaknad av riktig duk!

Om man ska välja lcd-tv eller projektor beror på vad man ska använda den till. Jag är mest intresserad av film och har alltid önskat att bilden var större och då är det bara projektor som gäller (har fattat det nu!).

Men en lcd-tv är ju bästa valet om man mest kollar tv och vill koppla datorn till den. Går ju även att göra det med projektor, men det kostar ju (lampor)...

En ny projektor behöver inte kolsvart för att det ska bli bild, men det är sant att ju mörkare desto bättre blir det. Hade jag haft 15 000:- idag, hade jag köpt en 32-tum lcd för att kolla tv (och surfa) och en projektor för att kolla film och spela på. Nej, jag hade nog köpt en HD-ready projektor och en PS3, det är det enda man behöver!

Kolla forumet och galleribilderna: www.minhembio.com

Senast redigerad av Pierre den 2008-03-03 klockan 22:34.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat