Ämne: Hemmabio
Visa ett inlägg
Gammal 2008-01-16, 13:05   #6
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz
Farsan hittade en 103" LCD på Media Markt i Berlin, kostade ca 75000 kr.

Projektor är ett alternativ, men då får du ju ha rummet ständigt i mörker för bästa upplevelse.

Det funkar också att hitta en bra begagnad förstärkare (som har en Dat/Video-utgång, så man kan koppla från TV till förstärkaren utan problem. Ett sätt som jag förmodligen kommer köra på istället för att köpa dyrt och nytt ute i butikerna. Bara man känner sitt behov så löser det alltid sig prismässigt. Dessutom fungerar detta tillvägagångssätt även till vanliga stereo-TV, bara de har scartutgång.

För att få ett hyfsat system ska du ha ett par någolunda kraftiga (och stora) speakers fram och mindre surroundspeakers placerade vart du nu vill ha dem.

Du känner ju vad du ungefär behöver, om du vill vänta och spara till ett nytt eller försöka hitta ett begagnat på Blocket eller dylikt så är det ju din ensak.

Själv hade jag kollat rundor på Blocket och andra annonssidor och se om man hade hittat ett prisvärt system i bra skick. Alltid värt att kolla.
Slå till direkt för 103" skärmen som man även släpat till Sveriges olika Media Markt butiker kostar 699990kr här, om jag inte minns fel.