Visa ett inlägg
Gammal 2007-12-12, 14:42   #35
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Alexander Ödman
Jag antar att kategorin "proffsfotografer" är liktydig med MatsH's punkt 2? Om det är så, så förstår jag mer resonemanget.

Och helt plötsligt blev jag proffsfotograf!

Anledningen till att jag inte kör hårdare med mina tågbilder på exempelvis fotosidan.se är att man där sällan förstår varför man tar en bild på ett tåg. Det är svårt att få till ett resonemag då. Dock har jag funderat på att föreslå en intressegrupp där med inriktningen människans relation till/i resande.
Jag formulerade mig väldigt dåligt och överdrivet, men ungefär så mena jag (om man ser på det lite grovt)...

Själv gillar jag bilder där man ser vad det föreställer och motivet är det viktiga, inte vilken inställning m.m. kameran hade när bilden togs. Men alla får förståss gilla det dom gillar inom fotografering! Tycker dock att det som faller inom Mats H´s kategori 2, inte riktigt passar på detta forum. Det passar sig bättre på ett fotoforum.

I början visades bilder för att hjälpa till vid 3d-bygge och/eller ommålningar, men nu är det nästan bara manipulerade, konstnärliga bilder och dom är till ingen hjälp alls. Dom är ju bara till för att bedömma varann, vad man kan åstadkomma med sin kamera och egna fotokunskaper.

Jag tycker (skriver: jag tycker) att detta förstör detta forum och att många glada amatörer med enklare kameror, inte vill/vågar lägga upp bilder här längre...tråkig utveckling...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat