Hej
Jag kan hålla med de flesta skribenter här...
Jag har alltid trott att detta är ett forum för tågintresserade. Hur bilderna (det blir väl en ny diskussion om man skriver "foto"!) ser ut det bryr jag mej inegt om. Det är själv förmedlingen av bilden/bilderna som är det intressanta för min del. Sen om den är suddig, överexponerad, underexponerad, brusig eller vad det nu månde vara, det skiter jag i. Sen finns det andra sidor på nätet där man kan få sina bilder bedömda.
Själv är jag inte den bästa bildtagaren som finns, min kamera är en kompaktkamera men jag kan ta bilder med den som passar min smak och även bilder som man skulle kunna visa här. Men jag gör det inte på grund av all konstig kritik som kommer, ok, det kan vara bra med kritik ochså, men om det står en stolpe där den har stått i 30 år varför skulle jag då köpa mej ett program för flera tusen kronor för att manipulera min bild som jag själv är nöjd med. Det är frågan jag ställer mej?
Sen tycker jag det här med digitalfotografering har gått till en viss överdrift ochså. Kollar man i olika medier på tex insända bilder så skall man göra så och så med en bild för att den skall passa just den bedömaren i smaken. Det som man i de flesta fall inte tänker på är att det är "glada" amatörer som har tagit dessa bilder för att sitta och visa för släkten där hemma, detta för mej till tanken hur det var innan digitalkameran såg dagens ljus. Då sa man alltid att "En kamera ljuger aldrig" det är ett talesätt som man inte kan använda sej av idag.
Sen kan jag hålla med en annan skribent ochså om att det är en stressig värld vi lever i, men men, det man skall tänka på när man ser att det finns någon som gör något tex bygger på en bana och folk börjar tjata om när den blir klar....Då skall man tänka på att de som bygger något till de olika programm som finns inom tågsimulatorn gör detta på sin "fritid" och har detta som en hobby och inget annat. Det finns faktiskt de som har familj, hus, jobb med mera att sköta och har mindre tid och att allt tar längre tid att fixa till.
Nej fram för det enkla som gör det trivsamt att komma hit och studera vad andra håller på med...
MVH Kenneth