Visa ett inlägg
Gammal 2007-10-23, 16:12   #19
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Json
Ja, visst är jag petig (inte minst mot mig själv, på gott och ont? ).

Om vi ska fortsätta i petigheterna så borde bromsslangarna (som för övrigt verkar vara för vakuumbroms) sitta lite bredare isär.

Dessutom borde bromsblocken sitta längre ned på hjulen, eftersom de får störst verkan där. Sedan ska de ju givetvis ha allt i form av dragstänger m.m. mellan hjulen

EDIT: Såg på din bild framifrån hur breda ramplåtar du gjort. Dessa är verkligen överdimentionerade. Gardjärnen (det som plogarna sitter på) är ca 1 cm breda, dina ser ut att vara typ 10. Dessutom ska de vara bockade. Kolla denna bild, den visar ganska bra hur gardjärnen ser ut:

Hur vanligt det är att gardjärnen är skruvade som på denna bild vet jag faktiskt inte, men jag har sett både nitade diton, samt sådana som helt enkelt varit en del av ramplåtarna.
Tack Json för alla synpunkter, jag har försökt rätta till det mesta. Det är till enorm hjälp med dina kunskaper! Lok 1§2 hade vakumbroms av Hardys system och gardjärnen var ordentligt nitade i rambalkarna (har tunnat ner dessa också liksom lokets bromssystem. (se bilder)
Bifogade bilder
Filtyp: jpg render22.jpg (36.5 KB, 110 visningar)
Filtyp: jpg render23.jpg (24.3 KB, 110 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat